Wednesday, April 29, 2009

Nama samaran

Hidup di Malaysia, kita tidak akan lepas daripada nama samaran. Mungkin kita tak dipanggil dengan nama yang lain daripada nama kita, tapi kita confirm akan ada kawan yang dipanggil Bob (sebab gemuk), Joe, John, Boy dan sebagainya. Orang Melayu tapi nama Mat Saleh.

Di dalam bilik aku ni, aku seorang je yang takde nickname. Jaja (Azhar), Joe (Fahem) dan juga Sam (Usamah). Aku tak pernah suka untuk ada nama lain daripada Fahim. Pernah juga orang buat nickname untuk aku, tapi tak melekat. Nasib baik. Nama seperti Pua Chu Kang dan Niggas(Akir Macha masih lagi memanggil ini terhadap aku) tidak sesuai untuk aku.

Aku mempunyai beberapa kawan yang mempunyai nickname yang pelik. Salah satunya, Monyet @ Nasri. Sebab sebenar? Berbulu hehehehe. Supercool (ni dianggap kawan ke?) sebab dia memang "supercool". Cikedis @ Am, sebab dia kurus. Gajah @ Izzat sebab dia gemuk hahaha. Jendul Pantas @ JP @ Gonjeng @ nama sebenarnya Hafiz disebabkan dia jendul dan dia membawa motor EX5 yang kononnya pantas haha. Mary nama yang geli. Hahaha mesti kau terasa kan Maryani. Ock@ Qazafi aku taktau bagaimana dia dapat. Bajet nama nak style. Qazafi sudahla haha. Poy@Poyo@Shahrin sebab dia poyo. Bdk FET yang baru mempunyai nama Shuffle. Hm mngkin nama samaran paling _________(ltk perkataan disini) pnh aku dgr.

Sampai disini sahaja entri kali ini, nanti jumpa lagi ye. Oh btw doakan aku untuk final ni. Minta restu korang :)

3 comments:

Anonymous said...

fahim- fahimie

Khairul said...

bukan ke sepatutnya Hikayat seorang lelaki/perempuan. hikayat seorang fahim pelik dowh bunyinyewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

misteri said...

ooo..
pelik tapi benar
haha