Tuesday, September 2, 2008

#10

Mula-mula sekali aku nak cakap Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam. Cuba untuk puasa penuh, kecuali untuk yang datang bulan la kan, ingat, lelaki tiada haid.
Sekarang aku nak sentuh sikit pasal cara menulis. Aku paling nyampah dengan orang tulis besar kecik. Contoh : NaMa SaYa aLi. Teramat-amatlah menjengkelkan. Tolonglah jangan tulis mcm tu. Rasa macam nk sepak. Dan sekarang 0 telah mengganti o ke? Apahal ramai sangat tulis macam ni, contoh : c0nt0h. Apa Dewan Bahasa Pustaka dah tukar cara penulisan ke? Lagi satu, aku jd ak. Mana hilang u? Cuba korg pronounce ak, how silly does it sounds? Susah sangat ke nk tulis aku? Aku aku aku. Senang je, tak susah. Dan akhir sekali, noktah yang lebih daripada satu. Satu je cukup. Takpayah la nak banyak-banyak... Tak cool la weh. Cuba try buka Microsoft Word type macam tu, line warna green keluar kan? Itu maknanya tatabahasa yang salah.
Mesti ramai lepas ni label aku poyo atau bajet cool, tapi serious beb, memang cara menulis mcm tu teramat menjengkelkan aku. Mungkin culture shock bagi aku semenjak masuk IPTS, tkpe I'll live. Selamat berbuka puasa lagi 7 jam.

Bloc Party - Helicopter

Berbatov pindah Red Devils. Akhirnya.

1 comment:

nana r said...

i'm labeling u as "poyo" and "bajet cool". there you go. and one for the road, .......................... (i love many dots.....)