Tuesday, May 26, 2009

Trend

Aku kembali kepada post yang berfaedah. Bagi aku laa kan. Aku nak bercerita tentang trend. Aku malas nak buka Kamus Dewan Bahasa Edisi ke 124201985120981209 untuk tengok apa translation trend. Aku akan membawa kamu ke zaman nostalgia, eceh! Aku akan mulakan daripada zaman yang aku ingat, ketika aku berumur 5 tahun ke atas. Ini tidak dilimit kepada fesyen sahaja.

Sudah tentu, Mighty Morphin Power Rangers disiarkan di TV (aku skip zaman Sesame Street dan Barney. Sukati aku lah blog aku kot). Siri original itu masih aku rasakan yang paling best antara semua. Ketika itu, semua sibuk ingin menjadi Tommy (seperti aku, yang rasa dia jahat tapi jadi baik) ataupun Jason. Masa ini juga, ramai yang membeli permainan power rangers yang kalau tekan kepala dia boleh tukar jadi manusia balik, robot dia tapi tak pernah boleh bercantum (atau ada tapi mahal maka tak pernah nampak) dan suka berkunjung ke Toys'r'Us di Subang Parade. Sudah tentu ada yang membeli jam Power Rangers dan menjerit "It's morphing time!" (walaupun ketika itu taktau apa maksud dia) ketika main Polis Entri (and Thief) mengejar pencuri (si jahat).

Selepas itu, gila kepada Tamiya. Menggunakan kayu hoki untuk menggerakkan kereta, aku dan sahabat Kampung Nakhoda selalu race, tapi aku tipu la. Selalu main dekat bawah Shah Alam Mall. Kumpul duit untuk beli Tamiya sebab Auldey dan Diamond tak cool

Naik kepada sekolah rendah, zaman Street Fighters/King of Fighters. Aku selalu berkejar ke kedai runcit bus stop lepas sekolah habis untuk beli sticker dan lekat di dinding balik. Bila buka cat pun terbuka lalu jadi buruk. Saba je. Masa ni juga ada program susu di sekolah, di mana aku bergaduh dengan kaum minoriti sebab dia amik susu aku. Kesian dia basah kuyup masuk tasik hihi. Ketika darjah 3, gasing menjadi idaman. Dan juga tutup botol. Batu seremban tak main ah, masa tu rasa macam pondan kalau main. 

Darjah 4! Keep on Rollin'. Limpbizkit menjadi gilaan, bersama Eminem. Wajib beli topi NY full cap sebab nak rasa macam Fred Durst. Kena warna Merah juga. Kalau boleh beli seluar jeans NY berkilat sekali, baggy habis! Buat breakdance bajet boleh buat flair tapi hanya reti Helicopter dengan Turtle je. Dan masa ni juga bila sujud semua nak buat Turtle. Ini berlarutan sehingga form 2.. form 3 kalau aku hahaha. Gambar semua sudah didelete ketika zaman hip hop. 

Selepas itu, zaman emo. My Chemical Romance menjadi gilaan. Daripada baju saiz XL terus menjadi S dan semestinya berwarna hitam. Memakai eyeliner, walaupun lelaki (aku tak pernah pakai, mcam bodoh je kalau lelaki pakai. Macam cibai. Macam ****. Tolonglah sesiapa lelaki yang pakai eyeliner tengah baca ni). Suka tangkap gambar sorang-sorang daripada angle atas kepala. Mesti ada gambar yang memegang pisau. Mesti ada rasa nak bunuh diri. Pakai seluar skinny dan Converse. Confirm hitam. 

Ini berlarutan hanya sebentar. Selepas itu, aku telah menjadi seperti aku sekarang. Cool. Apadahal?!

8 comments:

Khairul said...

Apa c*bai2.

Weh. apasal link aku lain je kau letak kat blog kau? Apakah?

fahim said...

aku tktau kenapa tp aku dah letak url yg sebenar pn jadi camtu jgk. biar jela hahaha

Khairul said...

Ni kes aku gatal reg feedburner la ni. Tak guna betul Kau reti tak camne nak guna benda pelik ni?

fahim said...

malas nak reti

misteri said...

aku rasa...
topic ni la yg kita sembang2 time luqman layan lagu miley cyrus?
HAHA

*mula2 dgr miley cyrus..
*pastuh dgr 50cent
*taking back sunday/MCR
*lastly.. dush dush dush *bass pumping*

hahaha

fahim said...

haha ye ah tu!

iqanabeera said...

heyheyy batu seremban isn't pondan lahh. i rasa lelaki yang pandai main batu seremban sangat cool.

haha wth

fahim said...

haha well i dnt knw how to play it to be honest, so mngkin sbb tula dianggap pondan hahaha