Saturday, April 4, 2009

Kecuakan

Aku keluar dari tempat parking, tengok hadapan. Aku on wiper, turunkan 3 kali. Paling laju. Hujan lebat yang teramat membuatkan hampir mustahil untuk tengok jalan di depan. Petir yang diturutkan dengan guruh seperti orang letak camera on flash xenon depan mata, setiap 30 saat. Ya Allah, marahnya Kau. Kumat-kamit mulut menyebut nama Kau, takut kemalangan. Kereta yang selalu dipandu 120 km/h hanya dihadkan kepada 40 km/h. Seperti memandu di atas laut. Menyusur air, tak nampak apa-apa. Lampu jalan padam, blackout.

Aku salahkan Speedzone (sila Google),

Kenapa ayat macam tergantung? -.-

5 comments:

Khairul said...

kau nak ckp yang kau da ada kereta?
aku nak cakap yang slps ni tak perlulah aku naik bas kalu nak ke MP haha

F said...

aku cakap pasal Allah tengah marah dow.

Khairul said...

marah sal apa

fahim said...

everything. aku insaf sebentar masa tu haha. idk, something hits me

misteri said...

sbb tu lah anda kene google speedzone dulu.

bak kate fahim lah..