Saturday, May 15, 2010

Budak Lembah Klang

Memang banyak anggap mereka cool. Lagi-lagi budak sekolah dan mereka yang selepas sekolah tidak keluar daripada kawasan Lembah Klang. Tiada kejutan budaya untuk mereka alami. Mungkin jumpa budak pantai timur (Terengganu, Kelantan dan Pahang), diorg akan resah dan rasa budak-budak ni selekeh yang teramat. Gaya baju yang tahpape, gaya cakap yang ish rasa macam buruk je, tkboleh ke standard Bahasa Melayu je? Dan juga streotaip bahawa budak-budak Pantai Timur alim belaka memang akan terus hancur, boleh dikatakan secara sosial mereka lagi liar.

Tapi, tak kenal maka tak cinta kan. Dalam masa yang singkat, who knows,  you'll be the best of friends.

5 comments:

Anonymous said...

gano demo ngato ko ore pantai timor nih...

fahim said...

dop ngato, nampak dop kesimpule aku tulis doh tu ke?

Anonymous said...

lek ah der...xphm bi la tuh..org tganuklntn mang cmtu.teeettt._aku dak ktn,phg jek_

nohfee said...

yup. betol2. aku paling la x ske dak pnti timur *especially t'ganu*
tbe2, masuk u, aku 1 bilik plak dah ngn dak t'ganu,. mak aih....!
ble dh lme2 aku taw dh yg depa memg leh msuk air, kalo kne ngn cre. =)

Anonymous said...

selalunye org pahang jarang berloghat dgn org luar. especially yang duduk bandar. org phg gak, loghatnye ikut daerah-->tahap kepekatan berbeza. klu sy, family sy tak guna loghat bila bercakap. mmg guna bhs melayu biasa.

just FYI=)