Tuesday, May 19, 2009

Hikayat Seorang Nigga #1

Ya, mungkin korang semua dah tau yang brodo dua ekor ni dah buat blog untuk aku. Jelas berapa sayangnya mereka terhadap aku :') . Dan oleh itu, aku khaskan entri kali ini untuk mereka berdua.

Kita mulakan dengan Shamsul ataupun nama glamernya, Sam. Aku kenal dia ni agak lama ah, daripada darjah 4 semasa di sekolah agama. Pada waktu rehat dia sering tengok aku main bola menggunakan tutup botol, dia tengok sebab dia tak hebat lagi masa tu hihi. Semasa itu, aku panggil dia Sham. 

Aku balik daripada UK pada tingkatan 4. Ternampak dia ketika berjalan di sekolah dan terus ingat,

"Eh Sham!"

"Orang panggil aku Sam dow sekarang"

Maka daripada hari itu aku panggil dia Sam. Aku bermula rapat ketika dia masuk tuisyen Mawar di sek 9 pada tingkatan 5. Hampir-hampir nak SPM baru sedar bersama untuk belajar maka rumahnya dijadikan base untuk brodo-brodo belajar, dimana dalam proses ini Sam menjadi ahli brodo. 

Jangan ditipu oleh mukanya yang comel kerana dia mempunyai sifat talam. Tapi tu cerita lama. Sudah lama aku tak tengok dia pergi ke arah ini, walaupun cerita dengan sahabat karibnya di Jengka mungkin lain. 

Mm. Geli. Inilah Akir Macha yang memberikan nama Nigga kepada aku (think Pharell). Lihat sahaja kepada gambar sudah dapat diketahui dia ni agak menggelikan. Dia suka menggaru-garu dan Omar syak dia ni ada HIV/Aids/H1N1 dan segala jenis penyakit. Dia merupakan orang yang paling kuat menipu dan sering tak jadi. 

"Aku tak tipu, aku jep"

Itu merupakan salah satu perkataan dia. Boleh nampak agak loser.  Suka buat lawak tak jadi. 

Tetapi, dia suka tolong kawan-kawannya. Dan dia fasih berbahasa Inggeris (macam tak relevan je?).

Tunggu episod seterusnya!

No comments: