Sunday, November 2, 2008

Finals

Esok, peperiksaan akhir bermula. Technical Maths dan Engineering Graphics. I am so not ready. Aku terus-terang. Apa yang aku belajar sepanjang Semester 1 ni? Honestly? Nothing.
Aku ni pemalas. Peperiksaan dan kuiz banyak tiru. Assignment copy+paste. Bila aku nak berubah, aku pun tak tahu la. Dulu lepas dapat result SPM, iya-iya je berazam nak study sampai otak pecah, butokan aje. Aku tak boleh tipu diri sendiri. Aku punya mentaliti memang lemah. Kenapa? Tiada inspirasi? Buto, SAT's aku score tkpyh nk ada inspirasi. I was in the high achievement!
Balik Malaysia, hancur. Hancur. Hancur. Aku salahkan SPM sebab aku tak dapat nak habis GCSE. Aku salahkan parents aku sebab aku tak dapat nak habiskan GCSE, yang aku rasa aku akan pass with flying colours, boleh buat aku stay UK, masuk kolej dekat sana. Tetapi aku kena renung kepada fakta, aku tak boleh ubah semua tu. Aku kena berusaha. Aku sedar, cuma aku tak buat. Aku sedar aku malas tapi aku malas nak ubah sikap malas aku.
Aku bukan bodoh, aku selalu dapat pujian yang aku ni intelligent. And this is coming from a straight A's student.
JANGAN JADI PEMALAS LA FAHIM!

No comments: